Mega update!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Weijers - WaarBenJij.nu Mega update!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Weijers - WaarBenJij.nu

Mega update!!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 November 2016 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,
Ik heb vanmorgen met mijn lieve ouders en zusje een fijne skype sessie gehouden. Ik kreeg wel op mijn kop want ik heb al heel lang niks meer op mijn blog gezet. Dus hierbij: mijn mega update!

Oke, waar ben ik gebleven? De Great Ocean Road! Het was prachtig. Het was jammer dat we geen goed weer hadden. Zoveel wind en geen zon helaas. Onderweg superveel mooie dingen gezien, mooie baaien, watervallen en koala's!! Na de nacht in Port Campbell hebben we de laatste nacht in Torquay geslapen. Een van de jongens die mee was kon super lekker koken dus dat heel fijn! Ons groepje van zes was heel fijn en gezellig. We hebben er uiteindelijk vier dagen en drie nachten overgedaan en 1 november arriveerden we in Melbourne. Wim en ik zaten samen in het centrum van Melbourne met ons hostel terwijl de rest aan het strand verbleef (st Kilda). Die dag hebben we een beetje rondgelopen en plannen gemaakt voor de rest van Melbourne. Daarna zijn we naar de rest im st kilda gegaan. We hadden gehoord dat als je rond zonsondergang bij de pier bent, dat je dan pinquins kon zien! Dat gingen we natuurlijk doen en we hebben ze gezien!! Het was alleen aan het regenen dus dat was wel jammer maar ik heb mijn foto's als bewijs. Deze avond heb ik ook voor de eerste keer bij Nando's gegeten haha.
De volgende dag hebben we de free walking tour gedaan, we zijn naar een oorlogsmonument gegaan en naar de botenical gardens. We hadden echt kilometers gelopen dus we waren bekaf. Die avond hebben we met de groep gegeten want de rest ging de volgende dag weer verder met hun eigen reis. Die dag erop zijn wim en ik naar de bieb gegaan omdat ze daar mega goede wifi hadden. We hebben daar expeditie robison gekeken, hoe verslaafd kan je zijn... We hebben ook nog de Queen Victoria Market bezocht en 's avonds ben ik naar een komedie avond gegaan. De volgende dag zijn we naar een cricket wedstrijd geweest. Dit was eigenlijk een beetje saai want we snapte er niks van! En de rest van de dag hebben we heerlijk op South Beach gelegen! Die avond kwam een vriend van Wim aan, zij gaan samen de East Coast doen. De volgende dag gingen Wim en Lars even hun eigen weg om de stad te verkennen en heb ik een culturele ochtend gehad, ik ben naar een aantal museums gegaan op Federation Square. Die avond zijn we uitgegaan in Melbourne en dat was heel leuk! De volgende dag zijn we ons trip naar Tasmanie gaan plannen. Echt een goed idee als je brak bent!

We zijn met vier mensen uiteindelijk gegaan. Wim, Lars, Jenna (UK) en ik. We vlogen van Melbourne naar Hobart en konden daar in de buurt onze campervan ophalen. We zijn toen gaan rijden naar Port Arthur en ja wat moet ik nog meer zeggen dan dat het super mooi was? Op de tweede dag kregen we helaas pech op de weg naar Cradle Mountains. We moesten een uur wachten en toen werden we opgehaald. Hierdoor moesten we terug naar Hobart, dat was balen.. We hebben overnacht in New Norfolk. En de volgende dag hebben we de campervans gewoon kunnen ruilen. Het was een afscheid voor Lucy (camoervan 1) en een welkom voor Kevin (campervan 2). We zijn daarna naar de oostkust gereden en we zijn naar het Freycinet Nationaal Park gegaan. Daarna zijn we naar de Colombia Falls gereden waar we nog bijna klem zaten maar dat is allemaal goed gekomen. We hebben geslapen in Weldborough en de volgende dag wilden we naar Ben Lommond Nationaal Park gaan maar het was verder dan we dachten en toen was de tank bijna leeg.. We zijn toen maar snel doorgereden naar Launceston. Hier hebben we geluncht. We hebben Tamar Island bezocht en zijn in Gravelly Beach gaan slapen. De volgende dag was het tijd voor de Cradle Mountains. Helaas niet zulk mooi weer maar het was alsnog prachtig! Deze dag was voor mij wel zwaar vanwege mijn voet. Die avond zijn we in Queenstown gaan slapen en de volgende dag gingen we terug naar Hobart. Onderweg zijn we nog naar een reservaat voor Tasmanian Devils geweest, dit was heel gaaf. Er waren ook kangeroes en die mochten we voeren!! De volgende dag zijn we terug naar Melbourne gegaan.

Ik heb al zoveel mooie dingen gezien, zoveel leuke mensen ontmoet, het is evht fanatstisch! Soms krijg ik wel een soort van nutteloos gevoel omdat alles kan en niks moet. Het is een beetje moeilijk uit te leggen.. Ik ben inmiddels in Sydney en morgen ga ik naar de Blue Mountains!

Groetjesssss

Het is trouwens heel grappig om alle kerstversieringen te zien terwijl je zonder jas buiten kan lopen :) en ja je mag jaloers zijn ;)

  • 21 November 2016 - 07:26

    Dominique:

    Hahha leuk verhaal Anouk! Wat is er met je voet? Heb dezelfde ervaring gehad met kerst. Surfend met een kerstmuts op. Trouwens wel een aanrader zo'n surfkamp ;)! Heel veel plezier daar!!

  • 21 November 2016 - 08:58

    Miranda:

    Hé nichie! Ik vind het heerlijk om te lezen hoe enthousiast je bent, ik zie je helemaal rondstuiteren daar! Gelukkig gaat alles goed, volgens mij geniet je enorm! Blijf dat vooral doen :) En maak je niet druk over dat nutteloze gevoel, dat is juist zo uniek aan wat je nu doet! Koester het ;) Liefs!!

  • 21 November 2016 - 10:28

    Carola:

    Hoi lieve Anouk, leuk om weer je verhaal te lezen.
    Blijf vooral genieten van het nutteloze gevoel. Het is toch prachtig wat je alle maal doet.
    Wij genieten van je blog. En het gevoel dat je tussen de kerstversiering in de zon kan rond lopen, is heel apart. Dikke kus XXX

  • 21 November 2016 - 11:36

    Oma:

    Hallo kleindochter Met plezier je blog gelezen blijf lekker
    genieten en plezier maken want dat doe je. veel liefs xxxx.

  • 21 November 2016 - 20:36

    Peter Weijers:

    Lieve Anouk, ik had natuurlijk al van je gehoord dat je geniet. Ik kan alleen maar zeggen, blijf genieten. Kijk goed uit en ik mis je ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 3914

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2016 - 26 Maart 2016

half jaar weg

Landen bezocht: