De eerste helft van de East Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anouk Weijers - WaarBenJij.nu De eerste helft van de East Coast - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anouk Weijers - WaarBenJij.nu

De eerste helft van de East Coast

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 December 2016 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal!
Het is weer tijd voor een mooi verhaal. Ten minste ik hoop dat deze blogs een beetje leesbaar zijn voor iedereen. Verhalen schrijven is niet mijn beste eigenschap merk ik hier. Ik hou een dagboek bij maar het is meer een opsomming van wat ik heb gedaan zonder dat het een mooi lopend verhaal is haha!
Maar goed! Ik ben nu dus in Byron Bay en het is slecht weer en er is een gratis computer dus een goed excuus om binnen te zitten.

Het laatste wat ik schreef was over Tasmanie. Het was zo'n leuke week met z'n vieren! We zijn met z'n allen terug naar Melbourne gevlogen en hebben hier nog drie dagen met elkaar doorgebracht. We sliepen in de wijk Collinwood, en de wijk was heel leuk maar het hostel was iets minder. Het was schoon enzo maar de mensen waren een beetje raar en op zichzelf. Ik was blij dat ik hier niet alleen was maar met mijn nieuwe beste vrienden :) Er was die week Musicweek in Melbourne dus er waren een aantal leuke activiteiten en natuurlijk elke avond muziek. We konden lekker buiten zitten met onze pizza's en genieten van de muziek! We hebben toen plannen gemaakt voor onze tocht naar Sydney. Voordat we naar Sydney gingen, moesten we afscheid nemen van Jenna (UK). Ik heb nog steeds contact met haar dus dat is wel leuk! 's Ochtends vroeg gingen Wim, Lars en ik met de trein naar Sydney. Was gelukkig maar 11 uur dus de tijd vloog voorbij....................

Eenmaal in Sydney was het weer tijd om alleen verder te gaan. Ik vond het super tof om een maand met Wim en 2 weken met Lars te reizen maar ik wilde toch nog ook alleen reizen. Dus ik sliep ook in een ander hostel dan Wim en Lars. Dit hostel was erg leuk! Ik kwam op vrijdagavond aan en er waren een aantal meiden zich klaar aan het maken om uit te gaan en ze vroegen gelijk of ik mee ging. Of nouja, ze vroegen of ik mee ging om helemaal kacheltje lam te worden want het waren Engelse meiden! Super heftig, veel make-up en weinig kleren hahaha! Maar ik ben mee gegaan en uiteindelijk bleek er een grote groep van het hostel te gaan dus ik heb uiteindelijk gewoon een hele leuke avond gehad! De volgende dag ben ik naar het beroemde Bondi Beach gegaan. Dit was natuurlijk heel mooi en heel druk. 's Avonds had ik plannen gemaakt met Laura (een collega van Pathe). Zij gaat daar voor een half jaar naar school en had mij meegevraagd om uit te gaan met haar en een aantal meiden. Ik kwam na bijna verdwaald (dus niet helemaal!) te zijn aan, en toen had ze stroopwafels voor mij gekocht! Helemaal geweldig!! We zijn uitgegaan in een mega club met een aantal verschillende ruimtes. Was een leuke avond maar ik ben met de laatste trein terug gegaan omdat ik niet een taxi wilde betalen voor mij alleen.
Zondag heb ik de Free Walking Tour gedaan met een Zwitsers meisje en een Italiaanse jongen van mijn hostel. Dit was weer een flinke wandeling maar wel heel leuk! Ik ben toen blijven hangen om de Rocks nog wat meer te verkennen en daarna weer terug naar het hostel. 's Avonds ben ik naar het hostel van Wim en Lars gegaan om nog een gezellige avond te hebben. Zij hadden twee Nederlandse meiden ontmoet dus dat was nog een hele leuke avond! De volgende dag ben ik de rest van mijn reis gaan plannen waaronder Frasier Island, Whitsundays (OP MIJN VERJAARDAG :) ) en de Greyhound Bus. 's Middags ben ik naar Manly Beach gegaan om met Brian af te spreken. Ik had hem op mijn tussenstop in Kuala Lumpur leren kennen en we hadden contact gehouden dus dat was leuk om hem weer te zien. Hij heeft een heel ander verhaal dan ik want hij werkt nu als concierge in zijn hostel. Hij is dus een 'longtimer' in zijn hostel en werkt in ruil voor onderdak. Die dinsdag ben ik naar de Blue Mountains gegaan. Ik heb een wandeling gemaakt bij Echo Point en de beroemde Three Sisters. Het was heel warm en vermoeiend dus na de wandeling heb ik een heerlijke lange douche genomen! Het hostel waar ik sliep was niet echt een hostel. Het was super rustig maar ik vond het heerlijk voor een nachtje. Ik had ook goede wifi in mijn kamer dus ik kon even mijn series (Expeditie Robinson!) bijwerken!
Volgende dag terug naar Sydney en vanuit daar de Greyhound Bus genomen naar Newcastle.

Ik kwam 's avonds aan dus ben eigenlijk gelijk naar bed gegaan. Volgende dag door het stadje gelopen en op het strand gelegen. Toen ik terug kwam in het hostel, kwam ik erachter dat het niet zo'n superleuk hostel was. Er waren geen backpackers aanwezig alleen maar mensen die werkten in de omgeving. Op een gegeven moment ben ik maar gewoon mijn boek gaan lezen en ben ik gaan slapen. Gelukkig ging ik de volgende ochtend vroeg weer verder!

Ik ben toen naar Port Macquarie gegaan. En dit was zo'n fijn hostel. Ik voelde mij vanaf moment 1 heel erg thuis! Ik ben toen 's middags naar het koala hospital gegaan, dit was heel schattig en een beetje zielig. De meeste koala's zijn namelijk blind geworden door verkeersongelukken of bijvoorbeeld chlamydia. Terug in het hostel een leuke avond gehad met een meisje uit Noorwegen, een Canadees meisje en een Franse jongen. Met de laatste 2 heb ik de volgende dag doorgebracht. We zijn langs de kust gelopen en we hebben kangeroes gezien. Die avond gingen we 'uit'. Er was 1 soort van kroeg hier dus daar gingen we met een groepje heen. De mensen die daar waren, kenden elkaar allemaal en keken ons een beetje vreemd aan. Om 12 uur ging het dan ook dicht en hebben we in het hostel nog een drankje gedaan.
De volgende dag ben ik verder gereisd naar Coff's Harbour. Hier kwam ik een meisje (Becky, UK) tegen die ik in de bus had leren kennen. Ik heb met haar de volgende dag doorgebracht. We hebben fietsen gehuurd en zijn door het stadje gefietst. Dit klinkt heel gemakkelijk maar het was langs de kust met heel heel veel heuvels! We zijn naar het hoogtepunt ' The Big Banana' gegaan, wauw wat een spektakel hahaha. Het sloeg echt nergens op maar goed. Verder nog een mooie fietstocht langs een meer gemaakt en 's avonds met mijn kamergenoten gegeten.

De volgende dag ging ik weer met de bus verder. Dit keer naar Byron Bay! In de bus leerde ik een Nederlands meisje (Anne) kennen waarmee ik gisteren gegeten heb. Zij ging al eerder eruit, bij Jamba en blijkbaar heb ik echt iets gemist. Het is altijd jammer om dat horen maar je kan helaas niet alles meepakken hier.. Tijdens het uitstappen in Byron Bay hoorde ik iemand de naam van mijn hostel noemen dus ik rende snel naar die persoon. Zij bleek ook Nederlands te zijn en samen zijn we naar het hostel gegaan. Het hostel heette Arts Factory en dit was zo anders dan alle andere hostel. Er waren grote tenten met stapelbedden erin, er waren tipi's, er waren gewone dorms en er was een kamping aanwezig. Het was een mega plek met superveel mensen! Ik was blij dat ik met Suzanne was, dat maakte het een stuk makkelijker. We zijn 's middags gaan wandelen naar de vuurtoren hier. En op de terug weg werden we vergezeld met Minh, zij was ook Nederlands en hoorde ons Nederlands praten dus ze voegde zich bij ons. We hebben samen lekker gegeten en een biertje hier gedaan.
Wat hier namelijk nu is, is ' schoolies'. Dit zijn Australische 18 jarigen die net eindexamen hebben gedaan en op eindexamenreis gaan naar Byron Bay. Het is hier dus lekker druk dus dat zorgt voor veel sfeer :)
Die dag erop zijn we gaan winkelen (ja ik heb gewinkeld!!) en naar het strand gegaan. Later kwam er nog een Nederlandse jongen bij dus dat was gezellig! De volgende dag heb ik een tour naar Nimbim gedaan. Dit is een dorp, nouja meer een straat, dat beroemd is hier vanwege alle drugs die daar verkocht en gebruikt worden. Onderweg zijn we gestopt bij een waterval en zijn we van een klif gesprongen! Lunch was dan in Nimbim en die straat viel tegen, er was letterlijk niks te doen. Maar goed, op de terugweg zijn we bij een blue lagoon gestopt. Dit water was echt super blauw en daar hebben we nog gezwommen. Die avond ben ik van hostel veranderd. Ik ging naar Aquarius en dit is echt een chill hostel. Elke avond is er iets te doen en we krijgen 's avonds gratis eten!! Perfect voor een backpacker die niet zo goed kan koken :)
Ik kwam hier 4 Nederlanders tegen die ik 's middags bij de waterval had gesproken. Ik heb de avond met hun doorgebracht en dat was heel leuk! Er was namelijk trivia night in het hostel en dat werd gepresenteerd door een geweldige dragqueen, Christina Aguilera! Helaas hebben we niet gewonnen maar wel een leuke avond gehad! De volgende dag zou ik gaan kayakken met dolfijnen maar omdat de zee te wild was, kon dit helaas niet doorgaan :( In plaats daarvan ben ik gaan kayakken in de Brunswick rivier. Dit was heel mooi maar minder spectaculair dan de dolfijnen. Toen ik terug kwam in het hostel kreeg ik het bericht dat mijn tour van de volgende dag ook niet door ging vanwege de wilde zee. Toen was ik een beetje depri dus heb ik een chocolade ijsje gekocht :) Ik kon de tour niet verzetten dus ik heb mijn geld terug gekregen. Die avond kwam ik Anne tegen en heb ik met haar en een aantal vriendinnen van haar gegeten en zijn we uitgegaan in Cheeky Monkeys. Hier was een Paint Party aan de gang en was overspoeld met Schoolies! Het was niet de beste avond van mijn leven dus ik was om half 1 weer terug in het hostel.
Dat brengt mij tot vandaag! Pfoe wat is het toch een verhaal om allemaal op te schrijven! Wel leuk om alles weer af te spelen in mijn hoofd, haha!
Ik had niet echt plannen vandaag maar ik ontmoette een Engelse jongen en we zijn uiteindelijk samen naar het strand gegaan. Dat is zo leuk van reizen. Je maakt geen plannen en het komt altijd goed. Je ontmoet zo gemakkelijk iemand vooral als de ander ook alleen reist!
Vanavond ben ik voor de laatste avond in Byron Bay. Morgenochtend vroeg gaat de bus naar Brisbane! Laatste avond gratis eten hier en vanavond is er karaoke dus ik ben benieuwd!
In Brisbane ga ik weer afspreken met Lars en Wim! En we gaan ook naar Coldplayyyy :)

Heel veel liefs aan iedereen die dit leest!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 December 2016 - 10:36

    Chantal:

    Zooooooooo leuk!!!!!!!

  • 03 December 2016 - 10:58

    Peter Weijers:

    Weet niet of ik al die namen kan onthouden. Wat ik wel weet is dat je je niet verveelt en kennis hebt aan heel veel mensen. Dat maakt het plezier van zo een reis compleet zou ik zeggen. Kan niet wachten op de je volgende reisverslag.

  • 03 December 2016 - 11:09

    Caro:

    Top verhaal Anouk!! Heerlijk om je zo een beetje te kunnen volgen. Dikke knuffels, caroline

  • 03 December 2016 - 12:29

    Oma:

    met veel plezier je verhaal gelezen
    Anouk lieve groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 3904

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2016 - 26 Maart 2016

half jaar weg

Landen bezocht: