3 weken punt! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Anouk Weijers - WaarBenJij.nu 3 weken punt! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Anouk Weijers - WaarBenJij.nu

3 weken punt!

Door: Anouk Weijers

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Oktober 2016 | Australië, Fremantle

Hallo allemaal!
Vandaag precies 3 weken geleden ben ik vanuit Nederland naar Australie gevlogen en morgen is het precies 3 weken geleden dat ik aankwam in het mooie Perth!
Op dit moment ben ik in Port Campbell. We zijn begonnen aan de Great Ocean Road, en die gaan we morgen en overmorgen afmaken!
Maar eerst.. Mijn allereerst tour! Zondag 16 oktober moest ik om 7 uur klaar staan om opgehaald te worden. Supermegavroeg maar oke.. De groep was gezellig! We hadden een hele leuke tourguide, Sandy. Verder waren er 4 Duitse mensen, een Nieuw-Zeelandse vrouw en nog 2 Nederlandse jongens! De Duitse mensen waren nog al op zichzelf en ik kon het goed vinden met de Nederlanders haha! De vrouw uit Nieuw-Zeeland was super apart, heel aardig maar ze bleef maar praten over hoe leuk haar land was. We hebben in 9 dagen zo veel gezien, echt zo vet. Mooie baaien aan de zee, mooie stranden, uitgestrekte gebieden met helemaal niks, van alles! We zijn vanuit Perth vertrokken naar de Wave Rock, dit is een steen in de vorm van een golf. Ja echt waar! Daarna door naar Esperence en vanuit daar zijn we de Nullabor afgereden richting Adelaide. Nullabor staat voor ' geen bomen', dus je kan je wel voorstellen dat er weinig was. Om het uur kwam je een roadhouse tegen, waar je dan kon tanken en even naar de wc kon gaan. Wat we ook hebben gedaan is een berg beklommen! In de wind en regen zijn we gewoon een berg opgelopen eigenlijk. Mount Frenchmen Peak, dit was zo heftig maar zo gaaf! De avonden hebben we rond het kampvuur doorgebracht, om vervolgens in onze ' swag' te kruipen. Soms in een tent en soms gewoon in de openlucht onder de sterrenhemel! Ik had natuurlijk helemaal niet bedacht om te gaan kamperen maar gelukkig kon ik van Sandy een slaapzak lenen! Het was soms even afzien maar het was het zo waard!

Aan het eind van de tour waren we aangekomen in Adelaide. Ik had besloten om samen met Wim (1 van de Nederlandse jongens) verder te gaan reizen. We zaten in een hostel dat vrijwel aan het strand was, superfijn! Toen we aankwamen, had ik een heerlijk 45-minuten alleen. Lekker douchen, was gedaan en schone kleren aan! We hebben toen met een andere Nederlandse jongen afgesproken en samen hebben we naar de zonsondergang gekeken. Daarna hebben we heerlijk pizza gegeten :)
De volgende dag zijn we naar het strand gegaan en hadden we afgesproken om met de tourgroep te gaan lunchen. We hebben fietsen gehuurd en zijn die kant op gereden. 's Avonds hebben we een leuke avond in het hostel gehad! Die woensdag zijn we naar Adelaide gegaan en hebben we de markt, botanic gardens en een poging voor de Adelaide Hills gedaan. Deze heuvels zijn in Nederlandse begrippen gewoon bergen maar we wilden gaan fietsen maar dat was iets te ambitieus.. Die avond zijn we softbal gaan kijken want iemand van DSS1 speelt oorspronkelijk in Adelaide dus daar wilde ik wel graag heen!
Die donderdag hebben we een Free Walking Tour gedaan, dat was echt heel leuk! Die jongen had het 3 dagen geleden opgestart dus het was nog allemaal nieuw en spannend haha! Die middag hebben we een tweede poging gedaan voor de Adelaide Hills maar de bus ging alleen 's ochtends dus we waren te laat..
We zouden vrijdag eigenlijk verder gaan reizen maar mijn kamergenootje zei dat er 's avonds een feestje was in de stad. Adelaide stond namelijk in de top 5 van de Lonely Planet. We zijn toen met een groepje daar heen gegaan! Was super leuk alleen op een gegeven moment ben ik dus gevallen. Ik zag een stoeprandje niet en toen is er iets met mijn voet gebeurd. De volgende ochtend werd ik wakker met een mega dikke linkervoet. Echt super kut maar Wim is een fysiotherapeut en we zouden met een groep verder gaan reizen waar ook een meisje bij zat die geneeskunde studeerde. Maar goed die zaterdag gingen we met z'n zessen beginnen met onze roadtrip van Adelaide naar Melbourne. Ondertussen loopt onze tweede dag op een eind en is mijn voet nog steeds dik.. Ik kan er wel op lopen, alleen trappen zijn wat pijnlijker.. Gisteravond hebben we gekampeerd en dat wilde we vanavond ook doen maar het staat super veel wind dus een tent opzetten wordt hem niet. We zitten nu in een hostel en gaan morgen verder rijden naar Torque. Daar spenderen we een nacht en de volgende avond slapen we in Melbourne. Ik ben van plan om daar een week te blijven. Eventueel vanuit daar naar Tasmanie en anders via de oostkust richting Sydney!
Afgezien van mijn voet gaat het super goed met mij! Ik heb het super naar mijn zin en er zijn geen vervelende dingen gebeurd!! Ik mis thuis wel soms, vooral als ik leuke snapchats toegestuurd krijg :) Gelukkig kan ik mooie foto's terug sturen!
Ik denk dat ik van alles ben vergeten maar dit was wel een beetje de rode draad.
Heel veel liefs vanuit Australieeee!!

  • 30 Oktober 2016 - 11:30

    Peter Weijers:

    Anouk,

    geniet van alles. De foto's die je stuurt zijn inderdaad erg mooi. Ben blij dat je zo enorm geniet. En ik mis jou ook wel eens hoor!

  • 30 Oktober 2016 - 12:05

    Marian:

    Lijkt wel een actie van mij om een stoeprand te missen ;)
    Lekker verhaal,hoor.

  • 30 Oktober 2016 - 12:05

    Chantal :

    AAAH zo zo leuk! Je maakt er iets geweldigs van zo te horen :) Melbourne is super, heel veel plezier!

  • 30 Oktober 2016 - 12:38

    Oma:


    wat een belevenissen mooi hoor
    Anouk het beste met je voet en genieten van alles wat je ziet.
    veel liefs Oma.

  • 01 November 2016 - 19:52

    Carola:

    Hoi Anouk, wat een leuk verhaal.
    Beterschap met je voet en blijf lekker genieten. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 15 Okt. 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 3906

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2016 - 26 Maart 2016

half jaar weg

Landen bezocht: